Ο Βασίλης Μπισμπίκης δεν σταματά να μας εκπλήσσει με τη δημιουργική του ενέργεια και τις καλλιτεχνικές του φιλοδοξίες. Αυτή τη φορά, ο καταξιωμένος ηθοποιός και σκηνοθέτης επενδύει σε ένα φιλόδοξο εγχείρημα που φιλοδοξεί να αλλάξει τον χάρτη του πολιτισμού στην Αθήνα. Πρόκειται για τη δημιουργία ενός πολυχώρου τέχνης και πολιτισμού στον ιστορικό χώρο του παλιού εργοστασίου Κλωστές Πεταλούδα, στην περιοχή του Κηφισού.
Πολιτισμός σε βιομηχανικό φόντο
Η επιλογή του συγκεκριμένου χώρου δεν είναι τυχαία. Το παλιό εργοστάσιο, με τη βιομηχανική του αισθητική, δίνει στον Μπισμπίκη το κατάλληλο σκηνικό για να συνδυάσει το σύγχρονο θέατρο με έναν πιο εναλλακτικό και ανοιχτό τρόπο παρουσίασης των τεχνών. Όπως αναφέρει η εφημερίδα Real News, το σχέδιο περιλαμβάνει τη φιλοξενία θεατρικών και μουσικών παραστάσεων, εικαστικών εκθέσεων και ποικίλων πολιτιστικών δράσεων.
Η πρεμιέρα του χώρου προγραμματίζεται για τον Μάιο, με την ομάδα του Μπισμπίκη να παρουσιάζει μια σύγχρονη μεταφορά του κλασικού έργου του Ουίλιαμ Σαίξπηρ «Ο έμπορος της Βενετίας». Πρόκειται για μια επιλογή που φαίνεται να ταιριάζει απόλυτα με τη σκηνοθετική ματιά του Μπισμπίκη, ο οποίος έχει αποδείξει πως μπορεί να δώσει νέα πνοή σε κλασικά έργα με τρόπο τολμηρό και επίκαιρο.
Έμπνευση και από Λονδίνο
Ο ίδιος, μαζί με τη σύντροφό του Δέσποινα Βανδή, βρέθηκε πρόσφατα στο Λονδίνο για ένα ολιγοήμερο ταξίδι. Εκτός από την επίσκεψή τους στην κόρη της τραγουδίστριας, το ζευγάρι παρακολούθησε τη θεατρική παράσταση «Ο γλάρος» του Άντον Τσέχοφ, με πρωταγωνίστρια την εντυπωσιακή Κέιτ Μπλάνσετ. Η εμπειρία αυτή πιθανότατα αποτέλεσε ακόμη ένα καλλιτεχνικό ερέθισμα για τον Μπισμπίκη, ο οποίος δείχνει να αντλεί συνεχώς έμπνευση από το διεθνές θέατρο.
Το νέο του εγχείρημα δεν είναι απλώς μια ακόμη θεατρική παραγωγή. Είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση πολιτισμού που φιλοδοξεί να δώσει πνοή σε μια υποβαθμισμένη περιοχή και να δημιουργήσει έναν ζωντανό χώρο δημιουργίας. Ο Βασίλης Μπισμπίκης αποδεικνύει ξανά πως δεν φοβάται να ρισκάρει, και όταν το κάνει, συνήθως το αποτέλεσμα τον δικαιώνει.