Η εγχώρια αγορά κινείται σε έντονους ρυθμούς ενόψει της Black Friday, με πολλές επιχειρήσεις να προσφέρουν ήδη ελκυστικές εκπτώσεις και προσφορές. Αν και η μεγάλη ημέρα των εκπτώσεων είναι προγραμματισμένη για τις 29 Νοεμβρίου, η φετινή τάση δίνει έναν ευρύτερο χαρακτήρα στον θεσμό, μετατρέποντας τον σε έναν «Black November», καθώς όλο και περισσότερες επιχειρήσεις ξεκινούν νωρίς τις εκπτώσεις τους.
Οι μεγάλες αλυσίδες τεχνολογίας και ηλεκτρονικών, όπως το Πλαίσιο, το Shopflix και ο Κωτσόβολος, έχουν ήδη μπει στον «χορό» των εκπτώσεων. Τα υψηλά επίπεδα ακρίβειας, σε συνδυασμό με τις πιο ήπιες καιρικές συνθήκες, επηρέασαν αρκετά τις πωλήσεις μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου, ιδιαίτερα στον τομέα της ένδυσης και της υπόδησης. Οι επιχειρήσεις, ωστόσο, προσδοκούν πως οι εκπτώσεις της Black Friday θα τονώσουν τη ζήτηση, δίνοντας έτσι μια σημαντική ώθηση στο λιανικό εμπόριο.
Παράλληλα, για τους λάτρεις της τεχνολογίας, φέτος αναμένονται μεγαλύτερες εκπτώσεις σε δημοφιλή προϊόντα όπως κινητά τηλέφωνα, τηλεοράσεις και laptops. Ο διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας Πλαίσιο, Κώστας Γεράρδος, ανέφερε χαρακτηριστικά πως φέτος οι προσφορές σε ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη θα είναι πιο γενναιόδωρες από ό,τι πέρυσι, γεγονός που έχει ενθουσιάσει τους καταναλωτές που αναζητούν καλές ευκαιρίες.
Σημαντικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν επίσης οι ηλεκτρονικές αγορές, με πολλές εταιρείες να προετοιμάζονται ήδη για την Cyber Monday, στις 2 Δεκεμβρίου. Οι αγορές μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων συνεχίζουν να αυξάνονται, ειδικά την περίοδο της Black Friday, και πολλοί καταναλωτές επιλέγουν πλέον να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους από την άνεση του σπιτιού τους. Στις 1 Δεκεμβρίου, πρώτη Κυριακή μετά την Black Friday, τα εμπορικά καταστήματα θα λειτουργήσουν από τις 11 π.μ. έως τις 8 μ.μ., δίνοντας έτσι επιπλέον ευκαιρίες στους καταναλωτές να βρουν όσα χρειάζονται σε τιμές προσφοράς.
Αξιοσημείωτο είναι πως φέτος οι εκπτώσεις της Black Friday δεν περιορίζονται μόνο στα ηλεκτρονικά και την ένδυση, καθώς και ο τομέας των αυτοκινήτων συμμετέχει. Η Renault και η Peugeot προσφέρουν εκπτώσεις για ετοιμοπαράδοτα οχήματα, ενώ η Instacar προσφέρει προσφορές καθ’ όλη τη διάρκεια του Νοεμβρίου. Οι επιχειρήσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης συμμετέχουν επίσης ενεργά, δίνοντας νέες επιλογές στους καταναλωτές.
Σύμφωνα με έρευνα του ομίλου Public, το ενδιαφέρον των καταναλωτών κορυφώνεται την ημέρα της Black Friday, καθώς περιμένουν τη συγκεκριμένη ημερομηνία για τις μεγαλύτερες εκπτώσεις. Τα πιο δημοφιλή προϊόντα περιλαμβάνουν τηλεοράσεις, κινητά τηλέφωνα και αξεσουάρ τηλεφώνων. Είναι χαρακτηριστικό ότι η μεγαλύτερη ηλικιακή ομάδα που επιλέγει να ψωνίσει την Black Friday είναι αυτή των 45-54 ετών, καταλαμβάνοντας το 40,1% των αγοραστών. Από την άλλη πλευρά, οι νεότεροι ηλικίας 18-24 ετών συμμετέχουν σε χαμηλότερο ποσοστό, με μόλις 6,1%.
Η αναμενόμενη καταναλωτική κίνηση αναμένεται να αυξηθεί αισθητά από τις 15 Νοεμβρίου έως το τέλος του έτους, αφού περίπου το 25% του συνολικού ετήσιου τζίρου πραγματοποιείται το διάστημα αυτό. Με τη συμμετοχή και άλλων κατηγοριών προϊόντων και υπηρεσιών φέτος, η Black Friday του 2024 αναμένεται να είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες των τελευταίων ετών, υποσχόμενη εντυπωσιακές ευκαιρίες για όλους.
- Ακολουθήστε μας στο Google News