Η Σάλμα Χάγιεκ αποκάλυψε σε συνέντευξή της την άσχημη εμπειρία που βίωσε με τον Χάρβεϊ Γουάινστιν, όντας θύμα σεξουαλικής παρενόχλησης από τον πανίσχυρο παραγωγό του Χόλιγουντ.
Η ηθοποιός, αρνούμενη να υποχωρήσει στις ορέξεις του Γουάινστιν, βίωσε την εκδικητική του συμπεριφορά. Ο παραγωγός, θυμωμένος από την άρνησή της, φρόντισε να σαμποτάρει την καριέρα της, θέτοντας εμπόδια στην ανάπτυξη και προώθηση των ταινιών της.
Η Χάγιεκ, σε ένα συναρπαστικό άρθρο των New York Times, μιλώντας για την εμπειρία της, τόνισε πώς ο Γουάινστιν χρησιμοποίησε την επιρροή και τη δύναμή του για να την τιμωρήσει, θέτοντας σε κίνδυνο την επαγγελματική της πορεία. Η ηθοποιός, όντας θύμα εκφοβισμού και εκδίκησης, βίωσε μια δύσκολη περίοδο, νιώθοντας αβοήθητη και φοβισμένη.
Σε ένα απόσπασμα του άρθρου, η Σάλμα Χάγιεκ είχε εξιστορήσει το πως ξεκίνησε όλο αυτό:
Μία από τις δυνάμεις που μου έδωσε την αποφασιστικότητα να συνεχίσω την καριέρα μου ήταν η ιστορία της Φρίντα Κάλο, η οποία στη χρυσή εποχή των Μεξικανών τοιχογράφων έκανε μικρούς οικείους πίνακες που όλοι έβλεπαν υποτιμητικά. Είχε το θάρρος να εκφραστεί αδιαφορώντας για τον σκεπτικισμό. Η μεγαλύτερη φιλοδοξία μου ήταν να πω την ιστορία της. Έγινε η αποστολή μου να απεικονίσω τη ζωή αυτού του εξαιρετικού καλλιτέχνη και να δείξω την πατρίδα μου το Μεξικό με τρόπο που καταπολεμά τα στερεότυπα.
Η αυτοκρατορία του Γουάινσταϊν, που τότε ήταν η Miramax, είχε γίνει συνώνυμη με την ποιότητα, την πολυπλοκότητα και την ανάληψη κινδύνων – ένα καταφύγιο για καλλιτέχνες που ήταν πολύπλοκοι και προκλητικοί. Ήταν ό,τι ήταν η Φρίντα για μένα και ό,τι φιλοδοξούσα να γίνω.
Είχα ξεκινήσει ένα ταξίδι για την παραγωγή της ταινίας με διαφορετική εταιρεία, αλλά πάλεψα να την πάρω πίσω για να την πάω στον Χάρβεϊ.
Τον γνώρισα λίγο από τη σχέση μου με τον σκηνοθέτη Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ και την παραγωγό Ελίζαμπεθ Αβελάν, που ήταν τότε γυναίκα του, με την οποία είχα κάνει πολλές ταινίες και με είχαν πάρει υπό την προστασία τους. Το μόνο που ήξερα για τον Χάρβεϊ εκείνη την εποχή ήταν ότι είχε μια αξιοσημείωτη διάνοια, ήταν πιστός φίλος και οικογενειάρχης.
Γνωρίζοντας τι ξέρω τώρα, αναρωτιέμαι μήπως δεν ήταν η φιλία μου μαζί τους —και ο Κουέντιν Ταραντίνο και ο Τζορτζ Κλούνεϊ— που με έσωσε από τον βιασμό.
Η συμφωνία που κάναμε αρχικά ήταν ότι ο Χάρβεϊ θα πλήρωνε για τα δικαιώματα της εργασίας που είχα ήδη αναπτύξει. Ως ηθοποιός, θα αμείβομαι με την ελάχιστη κλίμακα Screen Actors Guild συν 10 τοις εκατό. Ως παραγωγός, θα λάμβανα μια πίστωση που δεν θα είχε ακόμη καθοριστεί, αλλά καμία πληρωμή, κάτι που δεν ήταν τόσο σπάνιο για μια γυναίκα παραγωγό τη δεκαετία του ’90. Ζήτησε επίσης μια υπογεγραμμένη συμφωνία για να κάνω πολλές άλλες ταινίες με τη Miramax, κάτι που πίστευα ότι θα παγίωνε την ιδιότητά μου ως ηγετικής κυρίας.
Δεν νομίζω ότι μισούσε τίποτα περισσότερο από τη λέξη «όχι»
Δεν με ένοιαζαν τα λεφτά. Ήμουν τόσο ενθουσιασμένος που συνεργάστηκα μαζί του και με αυτήν την εταιρεία. Με την αφέλειά μου, νόμιζα ότι το όνειρό μου είχε γίνει πραγματικότητα. Είχε επικυρώσει τα τελευταία 14 χρόνια της ζωής μου. Είχε πάρει μια ευκαιρία για μένα – κανένας. Είχε πει ναι.
Δεν ήξερα ότι θα ήταν η σειρά μου να πω όχι.
Όχι στο να του ανοίγω την πόρτα όλες τις ώρες της νύχτας, ξενοδοχείο μετά από ξενοδοχείο, τοποθεσία μετά τοποθεσία, όπου εμφανιζόταν απροσδόκητα, συμπεριλαμβανομένης μιας τοποθεσίας όπου έκανα μια ταινία με την οποία δεν συμμετείχε καν.
Όχι να κάνω ένα ντους μαζί του.
Όχι να τον αφήσω να με βλέπει να κάνω μπάνιο.
Όχι να τον αφήσω να μου κάνει μασάζ.
Όχι στο να αφήσω έναν γυμνό φίλο του να μου κάνει μασάζ.
Όχι να τον αφήσω να μου κάνει στοματικό σεξ.
Όχι στο να γυμνώσω με άλλη γυναίκα.
Οχι όχι όχι όχι όχι …
Και με κάθε άρνηση ερχόταν η μακιαβελική οργή του Χάρβεϊ.
Δεν νομίζω ότι μισούσε τίποτα περισσότερο από τη λέξη «όχι». Ο παραλογισμός των απαιτήσεών του προέκυψε από το να λάβω ένα εξαγριωμένο τηλεφώνημα στη μέση της νύχτας που μου ζητούσε να απολύσω τον ατζέντη μου για έναν καυγά που είχε μαζί του για μια διαφορετική ταινία με διαφορετικό πελάτη μέχρι να με σύρει έξω από το εναρκτήριο γκαλά του Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, το οποίο ήταν προς τιμήν της «Φρίντα», οπότε μπορούσα να κάνω παρέα στο ιδιωτικό του πάρτι μαζί του και μερικές γυναίκες που πίστευα ότι ήταν μοντέλα, αλλά αργότερα μου είπαν ότι ήταν πόρνες με υψηλές τιμές…..
διαβάστε όλα όσα αποκάλυψε η Σάλμα Χάγιεκ στο άρθρο
Η μαρτυρία της Χάγιεκ έρχεται να προστεθεί στις δεκάδες καταγγελίες γυναικών εναντίον του Γουάινστιν, αποκαλύπτοντας το εύρος και την ασυδοσία των πράξεων του. Η ηθοποιός, με θάρρος και ειλικρίνεια, μοιράστηκε την εμπειρία της, ενθαρρύνοντας και άλλα θύματα να βγουν στο φως και να μιλήσουν.
- Ακολουθήστε μας στο Google News